Jak se spojit se svými blízkými?
- Služba je poskytována pacientům oddělení následné a dlouhodobé péče, popř. pacientům dalších oddělení hospitaliazovaných déle než 14 dnů.
- Je potřeba, aby blízcí pacientů měli na svém zařízení nainstalovanou aplikaci Skype (bezplatně ke stažení do všech typů zařízení).
- Na času spojení s pacientem se příbuzní předem dohodnou s personálem na telefonu 379 710 155 (stanice A) a 379 710 114 (stanice B).
- V dohodnutý čas personál připraví notebook konkrétnímu pacientovi k lůžku nebo ke stolku a zprostředkuje spojení. V případě potřeby asistuje u přenosu.
„Bohužel v tuto chvíli stále nevíme, kdy bude možné obnovit návštěvy na lůžkových odděleních a za jakých podmínek. A protože omezení trvá už dlouho a někteří klienti absencí blízkých citově strádají, chtěli jsme jim nabídnout možnost se nejen slyšet po telefonu, ale i vzájemně se vidět,“ říká ředitel Domažlické nemocnice Petr Hubáček. Užití skypu je důležité také pro starší pacienty, kteří po telefonu špatně komunikují nebo jejich stav verbální komunikaci vůbec neumožňuje.
Nemocnice má po jednom notebooku na každé ze dvou lůžkových stanic oddělení. Připojit se tak může na každé stanici v jednu chvíli pouze jeden pacient. Je proto potřeba se předem domluvit na termínu spojení. Příbuzní tak mohou učinit na telefonní lince 379 710 155 (pro stanici A) a 379 710 114 (pro stanici B). Službu si mohou na obou telefonech dohodnout i blízcí pacientů z jiných oddělení, pokud doba hospitalizace těchto pacientů je alespoň 14 dnů.
„V dohodnutý čas personál připraví notebook konkrétnímu pacientovi k lůžku nebo ke stolku a zprostředkuje spojení. Pokud bude moci pacient hovořit a obsluhovat počítač sám, personál může odejít. Pokud ale pacienti budou potřebovat asistovat, personál s nimi po dobu videohovoru zůstane. V případě, že daný pacient nevnímá okolí nebo nedokáže komunikovat, mohou ho jeho blízcí alespoň prostřednictví kamery vidět,“ doplňuje Petr Hubáček.